Companion som narýchlo preletel a fakt to dosť pokakali, hoci pár vecí asi využijem.
Nové metódy tvorby postavy sú strašné, dá sa tam extrémne munchkinovať. (Napr. na Accuracy Major Gift bolo treba v starej tvorbe obetovať A,B prioritu, tuto sa dá použiť hociaká a vykompenzovať to dostatočným množstvom flawov
)
Nové Gifts & Flaws mi prídu často nedotestované, ale niektoré by som možno použil.
Skill systém bol zmenený, nad tým možno pouvažujem, nevyzerá to zle. (je to dobré pre Seneschala, aby vedel ľahšie odhadnúť aká je náročnosť, pretože v starom systéme je to pravdepodobnostný bordel)
Drama miesto Luck sa mi totálne nepáči, hoci na iný štýl hry to nie je zlá vec, ale do gritty sa nehodí.
Rady k boju sú zaujímavé a dosť upresňujúce niektoré otázky.
Kúl je opäť exkurz do histórie zbraní, heh.
Miesto Destiny sa dá brať Anti-Destiny, k čomu sa už dosť Peekay priblížil. Pekné príklady k tomu "to fail at the moment of greatest triumph", "to see all my loved ones die at my own hand". Fest kúl je ako to dynamicky potom pracuje. Ak sa niekto blíži k Anti-Destiny, kde má zomrieť, tak mu to vlastne naplňuje SA, a tým pádom ho to neustále striedavo približuje a odďaluje k jej naplneniu.
Inak skoro som zabudol, ale táto hra má parádnu možnosť zakončiť príbeh postavy. Ak má hráč dojem, že už zodpovedala svoju Riddle, a zrejme má naplno SA, tak ich burne v poslednom boji na levelovanie, čím sa zrejme oslabí (stratí pooly SA do boja, čo môže byť až 25 kociek), postava zakape v niečom na čom jej záležalo (tým je myslím Riddle dobre zodpovedaná, a hra vyvrcholí), a potom ho systém odmení za toto Insight bodmi, ktoré získal pri menení SA, a má lepšiu novú postavu.