Presunuté z Falsovanie hodov na kocke (Dice Fudgeing).
Bifi: Po., 04. Apr 2005, 15: napísal:
Ako som uz povedal, pre mna RPG nemaju byt o smole - u mna sa na smolu neumiera. Ak hrac urobi "hovadinu", postava sa musi z nasledkov vylizat. Ak to robi casto, tak s nim nebudem hrat a poslem ho prec. Na druhu stranu co je to "hovadina" - ak vie dane konanie ospravedlnit logikou postavy ap. tak to asi nie je hovadina. To skor GM musi asistovat pri tvorbe postavy aby sa niecomu takemu predislo.
M
Čo je hovädina? Ak zákonne dobrí čarodej chce "lock pickovať" mestskú truhlicu aby sa nabalil. Ak Zákonna zlý kroll pomôže starenke cez rieku. Ak neutrálny trpaslík odmietne zlato lebo chce ex za nechamtivosť. A podobných prípadov sú dasiatky.
Veľa príkladov je medzi
Dotazmi blbími a blbějšími.
Bifi: Po., 04. Apr 2005, 16: napísal:
V tom pripade to treba riesit so vsetkymi hracmi a zhodnut sa na tom, co si cela skupina mysli ze je v takej situacii pre tu jednu postavu rozumne ci logicke urobit alebo neurobit. Ak sa bude skupinovy nazor lisit od nazora hraca a urobi nieco co nie je vnimane ako spravne (a opakovane) tak ho poslat prec, pretoze evidentne nehra tu istu hru. Pri obcasnej tvrdohlavosti ci preslapoch sa to da riesit aj inak (nepridelit pre tu session XPy za RP a nasadit vnutroherne nasledky, ale ziadne chobotiny typu Gamemasterova zloba ci strhavam Ti level, ale normalne realisticke nasledky, pripadne mozno postave zmenit presvedcenie). Ak sa cela skupina zhodne ze dane konanie je pre postavu v poriadku tak inu hru hra Gamemaster
. V tom pripade si sadnut a prediskutovat to, radsej rovno namieste - ak sa take veci stavaju casto tak je to podozrive a mozno treba vymenit GM
. Nema zmysel ak GM bude robit tyrana a len vyrabat negativne pocity u hracov.
M
vratko: Po., 04. Apr 2005, 17: napísal:
Twoflower napísal:
Čo je hovädina? Ak zákonne dobrí čarodej chce "lock pickovať" mestskú truhlicu aby sa nabalil. Ak Zákonna zlý kroll pomôže starenke cez rieku. Ak neutrálny trpaslík odmietne zlato lebo chce ex za nechamtivosť. A podobných prípadov sú dasiatky.
Veľa príkladov je medzi
Dotazmi blbími a blbějšími.
ZD carodej - neni blbost ak to zakon dotycej krajiny nezakazuje a peniaze budu pouzite na dobro alebo lepsie ako by boli.
ZZ krol - pomoze starenke ak to nie je proti zakonu danej krajiny najme ak tym niekomu spravi napriek.
TN? trpaslik - to je blbost, nikde som nevidel popis toho aby true neutral mal dostat nejaky exp za take daco - za tu bbost moze hrac a dm ak sa toto stane chudak trpajzl je pri nicom.
ocakavam invektivy na moju osobu hihihihi
Krocan: Ut., 05. Apr 2005, 8: napísal:
Myslel som, ze sa bavime o boji. Ano, hraci robia aj rp-blbosti, ktore mozu viest k ich smrti ("Hello, Mr. Cow..."
), ale kedze sme sa bavili o falsovani hodov, tak som pisal skor o boji. O hovadinach typu "vyjdem z ukrytu a rozbehnem sa do utoku hore tou rampou, aj ked po oboch stranach na mna moze z hore strielat 15 lucistnikov, a ti dvaja samani urcite uz nemaju ziadne kuzla..." alebo "skusim hodit ten zapaleny Molotov(ov) koktail na toho strelca priamo nado mnou."
Ked uz dojde k boju, z akychkolvek dovodov, tak podla mna akekolvek podvadzanie (hociktorym smerom) nie je jednak fer a jednak sposobuje problemy v celej hre. Hraci maju potom pocit - 1. aj tak v boji nezomriem, prinajhorsom ma ubiju do bezvedomia a okradnu, ale ja si ich aj tak potom najdem... a/alebo 2. to je jedno, ako bojujeme a aku strategiu pouzijeme, pretoze DM si aj tak vysledok boja naplanoval a tak to aj vyjde.
A popri stale rovnakych a pomaly nudnych bojoch je najvacsi problem z toho celeho - hraci sa neostychaju bojovat. Vsetko riesia bojom, pretoze sa im "aj tak nic nestane" - a potom polovica RP ide do prdele. Kazde stretnutie na ceste zacina hlaskou "ja tasim dlhy mec a ja zosielam na bojovnika kamennu kozu" (alebo, kedze nemame kodifikovanu rpg terminologiu - "wieldujem longsword a castujem stoneskin na fightera
).
Pravdupovediac - aspon zo skusenosti z mojej druziny - prave ten fakt, ze v kazdom boji sa moze prihodit "smola" a niekto zakape - a cim vyssi level, tym sa taka smola lahsie prihodi, predsa len, 2 skupiny lvl 15 strielaju vacsim kalibrom ako lvl 3, a nahoda je blbec - nuti hracov trochu rozmyslat predtym, nez zautocia, a skor nez kamen (granat) hodia nejaku tu rec. Aj ked ide o skupinku 5tich obrov.
To riziko podla mna patri skratka k boju, podporuje to RP a nuti hracov, aj ked uz k boju dojde, strategicky rozmyslat. A to hre a k zabave len prispieva
Nuz a ked sa uz nejaka nehoda pritrafi - ci uz zomrie postava, alebo starostlivo pripravovany a hyckany NPC, ktory mal byt vyvrcholenim dobrodruzstva - potom moze DM zvazit, ci ma nejakym sposobom zasiahnut, a niektorej strane pomoze... :ikonka47:
O tom, co je z hladiska RP pre danu postavu blbost a co nie, sa da dlho bavit, ale o tom je myslim zalozena ej extra tema...
Bifi napísal:
V tom pripade to treba riesit so vsetkymi hracmi a zhodnut sa na tom, co si cela skupina mysli ze je v takej situacii pre tu jednu postavu rozumne ci logicke urobit alebo neurobit. Ak sa bude skupinovy nazor lisit od nazora hraca a urobi nieco co nie je vnimane ako spravne (a opakovane) tak ho poslat prec, pretoze evidentne nehra tu istu hru.
Práve že nie, ak má skupina postavy s rôznymi presvedčeniami a cieľmi tak to hre práve pomáha. Príklad: Skupinka stretne mierumilovného obra a chce od neho získať info o lúpežníkoch ale je tu problé. Kroll váleční prepadá zúrivosti len čo ho vidí a chce bojovať - rodinu mu vyvraždili obri. Tu vzniká priestor na presviedčanie a
Role
Playing vrámci skupiny - dobrí nácvik pre strety s
Non
Player
Charactermi.
vratko napísal:
Twoflower napísal:
Čo je hovädina? Ak zákonne dobrí čarodej chce "lock pickovať" mestskú truhlicu aby sa nabalil. Ak Zákonna zlý kroll pomôže starenke cez rieku. Ak neutrálny trpaslík odmietne zlato lebo chce ex za nechamtivosť. A podobných prípadov sú dasiatky.
Veľa príkladov je medzi
Dotazmi blbími a blbějšími.
ZD carodej - neni blbost ak to zakon dotycej krajiny nezakazuje a peniaze budu pouzite na dobro alebo lepsie ako by boli.
ZZ krol - pomoze starenke ak to nie je proti zakonu danej krajiny najme ak tym niekomu spravi napriek.
TN? trpaslik - to je blbost, nikde som nevidel popis toho aby true neutral mal dostat nejaky exp za take daco - za tu bbost moze hrac a dm ak sa toto stane chudak trpajzl je pri nicom.
ocakavam invektivy na moju osobu hihihihi
Ja som tým nemyslel že to povedie k pre skupinu negatívnemu výsledku. Ide o to že hráči sa správajú tak, aby mali maximálne zisky a zvysoka s*** na Role Playng.