HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 67 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Autor Správa

Knieža
Obrázok používateľa

Založený: 02.04.2005
Príspevky: 631
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
presne to - iba ja som mal na mysli ni canabis ale jacmenik a chmelik, hlavne....alebo hrozno a snazil som sa to povedat v ramci previdiel pre prispevky.
ale to bola skor sranda hoci nieco pravdy na tom je a najlepsi je ten roleplay ktory sa nanho nalepi s pozorvania inych hracov.....len kto zacne....

_________________
Obrázok


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Hm...no neviem. Ja sa stale vyhrazam hracom, ze nieco take vo velkom mnozstve nie je vhodne, lebo raz sa pomylim a namiesto dragonfly pride iba dragon.


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier
Obrázok používateľa

Založený: 11.09.2004
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: dublin/bb

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Len co si autor predstavoval pod dobrou urodou? Obilie, raz, hrusky, slivky, cannabis... :twisted:

_________________
www.rpg.sk
Slovensko-český portál venovaný stolným RPG hrám
rpginspirations.blogspot.com
Find your RPG inspiration here. One idea a day.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Inym hernym systemom. [Mierna provokacia... :D ]


Hore
 Profil  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
crowen napísal:
Len co si autor predstavoval pod dobrou urodou? Obilie, raz, hrusky, slivky, cannabis... :twisted:

Zrejme to čo si napísal ale vrámci zachovania témi predpokladajme že to boli hojné ex pre postavy a ešte hojnejšie artefakty. No tým by ich len rozmaznal a žiadnemu role plazingu by ich nenaučil - možno keby to boli meče ako Hrunov v Ľahkej fantastike. Treba presné dávkovania cukru a biča - v správnej chvíli odmeniť a keď traba trestať. Dobrím spôsobom pre postavy hrnúce sa do samovražedných misií je zabiť ich a namiesto tvorby novej postavi postihnúť reinkarnáciou, povedzme o nejeké ex chudobnejší a po istom čase - takže vybavenie rozkradli zlodeji, rozžuvali zveri či telo im niekto yneuctil a kým sa nepomstia budú mať postihy podľa vôle PJ.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Konecne maj sa uz trochu rad
A radsej facku vrat
Len nikdy nezober drogu
-- Miska Pastekova


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Presunuté z Falsovanie hodov na kocke (Dice Fudgeing).
Bifi: Po., 04. Apr 2005, 15: napísal:
Ako som uz povedal, pre mna RPG nemaju byt o smole - u mna sa na smolu neumiera. Ak hrac urobi "hovadinu", postava sa musi z nasledkov vylizat. Ak to robi casto, tak s nim nebudem hrat a poslem ho prec. Na druhu stranu co je to "hovadina" - ak vie dane konanie ospravedlnit logikou postavy ap. tak to asi nie je hovadina. To skor GM musi asistovat pri tvorbe postavy aby sa niecomu takemu predislo.

M

Čo je hovädina? Ak zákonne dobrí čarodej chce "lock pickovať" mestskú truhlicu aby sa nabalil. Ak Zákonna zlý kroll pomôže starenke cez rieku. Ak neutrálny trpaslík odmietne zlato lebo chce ex za nechamtivosť. A podobných prípadov sú dasiatky.
Veľa príkladov je medzi Dotazmi blbími a blbějšími.

Bifi: Po., 04. Apr 2005, 16: napísal:
V tom pripade to treba riesit so vsetkymi hracmi a zhodnut sa na tom, co si cela skupina mysli ze je v takej situacii pre tu jednu postavu rozumne ci logicke urobit alebo neurobit. Ak sa bude skupinovy nazor lisit od nazora hraca a urobi nieco co nie je vnimane ako spravne (a opakovane) tak ho poslat prec, pretoze evidentne nehra tu istu hru. Pri obcasnej tvrdohlavosti ci preslapoch sa to da riesit aj inak (nepridelit pre tu session XPy za RP a nasadit vnutroherne nasledky, ale ziadne chobotiny typu Gamemasterova zloba ci strhavam Ti level, ale normalne realisticke nasledky, pripadne mozno postave zmenit presvedcenie). Ak sa cela skupina zhodne ze dane konanie je pre postavu v poriadku tak inu hru hra Gamemaster :D . V tom pripade si sadnut a prediskutovat to, radsej rovno namieste - ak sa take veci stavaju casto tak je to podozrive a mozno treba vymenit GM :roll: . Nema zmysel ak GM bude robit tyrana a len vyrabat negativne pocity u hracov.

M



Obrázokvratko: Po., 04. Apr 2005, 17: napísal:
Twoflower napísal:
Čo je hovädina? Ak zákonne dobrí čarodej chce "lock pickovať" mestskú truhlicu aby sa nabalil. Ak Zákonna zlý kroll pomôže starenke cez rieku. Ak neutrálny trpaslík odmietne zlato lebo chce ex za nechamtivosť. A podobných prípadov sú dasiatky.
Veľa príkladov je medzi Dotazmi blbími a blbějšími.


ZD carodej - neni blbost ak to zakon dotycej krajiny nezakazuje a peniaze budu pouzite na dobro alebo lepsie ako by boli.

ZZ krol - pomoze starenke ak to nie je proti zakonu danej krajiny najme ak tym niekomu spravi napriek.

TN? trpaslik - to je blbost, nikde som nevidel popis toho aby true neutral mal dostat nejaky exp za take daco - za tu bbost moze hrac a dm ak sa toto stane chudak trpajzl je pri nicom.

ocakavam invektivy na moju osobu hihihihi


ObrázokKrocan: Ut., 05. Apr 2005, 8: napísal:
Myslel som, ze sa bavime o boji. Ano, hraci robia aj rp-blbosti, ktore mozu viest k ich smrti ("Hello, Mr. Cow..." :P ), ale kedze sme sa bavili o falsovani hodov, tak som pisal skor o boji. O hovadinach typu "vyjdem z ukrytu a rozbehnem sa do utoku hore tou rampou, aj ked po oboch stranach na mna moze z hore strielat 15 lucistnikov, a ti dvaja samani urcite uz nemaju ziadne kuzla..." alebo "skusim hodit ten zapaleny Molotov(ov) koktail na toho strelca priamo nado mnou."
Ked uz dojde k boju, z akychkolvek dovodov, tak podla mna akekolvek podvadzanie (hociktorym smerom) nie je jednak fer a jednak sposobuje problemy v celej hre. Hraci maju potom pocit - 1. aj tak v boji nezomriem, prinajhorsom ma ubiju do bezvedomia a okradnu, ale ja si ich aj tak potom najdem... a/alebo 2. to je jedno, ako bojujeme a aku strategiu pouzijeme, pretoze DM si aj tak vysledok boja naplanoval a tak to aj vyjde.
A popri stale rovnakych a pomaly nudnych bojoch je najvacsi problem z toho celeho - hraci sa neostychaju bojovat. Vsetko riesia bojom, pretoze sa im "aj tak nic nestane" - a potom polovica RP ide do prdele. Kazde stretnutie na ceste zacina hlaskou "ja tasim dlhy mec a ja zosielam na bojovnika kamennu kozu" (alebo, kedze nemame kodifikovanu rpg terminologiu - "wieldujem longsword a castujem stoneskin na fightera 8) ).
Pravdupovediac - aspon zo skusenosti z mojej druziny - prave ten fakt, ze v kazdom boji sa moze prihodit "smola" a niekto zakape - a cim vyssi level, tym sa taka smola lahsie prihodi, predsa len, 2 skupiny lvl 15 strielaju vacsim kalibrom ako lvl 3, a nahoda je blbec - nuti hracov trochu rozmyslat predtym, nez zautocia, a skor nez kamen (granat) hodia nejaku tu rec. Aj ked ide o skupinku 5tich obrov. :ikonka45:
To riziko podla mna patri skratka k boju, podporuje to RP a nuti hracov, aj ked uz k boju dojde, strategicky rozmyslat. A to hre a k zabave len prispieva :)
Nuz a ked sa uz nejaka nehoda pritrafi - ci uz zomrie postava, alebo starostlivo pripravovany a hyckany NPC, ktory mal byt vyvrcholenim dobrodruzstva - potom moze DM zvazit, ci ma nejakym sposobom zasiahnut, a niektorej strane pomoze... :ikonka47:

O tom, co je z hladiska RP pre danu postavu blbost a co nie, sa da dlho bavit, ale o tom je myslim zalozena ej extra tema...


Bifi napísal:
V tom pripade to treba riesit so vsetkymi hracmi a zhodnut sa na tom, co si cela skupina mysli ze je v takej situacii pre tu jednu postavu rozumne ci logicke urobit alebo neurobit. Ak sa bude skupinovy nazor lisit od nazora hraca a urobi nieco co nie je vnimane ako spravne (a opakovane) tak ho poslat prec, pretoze evidentne nehra tu istu hru.

Práve že nie, ak má skupina postavy s rôznymi presvedčeniami a cieľmi tak to hre práve pomáha. Príklad: Skupinka stretne mierumilovného obra a chce od neho získať info o lúpežníkoch ale je tu problé. Kroll váleční prepadá zúrivosti len čo ho vidí a chce bojovať - rodinu mu vyvraždili obri. Tu vzniká priestor na presviedčanie a Role Playing vrámci skupiny - dobrí nácvik pre strety s Non Player Charactermi.
vratko napísal:
Twoflower napísal:
Čo je hovädina? Ak zákonne dobrí čarodej chce "lock pickovať" mestskú truhlicu aby sa nabalil. Ak Zákonna zlý kroll pomôže starenke cez rieku. Ak neutrálny trpaslík odmietne zlato lebo chce ex za nechamtivosť. A podobných prípadov sú dasiatky.
Veľa príkladov je medzi Dotazmi blbími a blbějšími.


ZD carodej - neni blbost ak to zakon dotycej krajiny nezakazuje a peniaze budu pouzite na dobro alebo lepsie ako by boli.

ZZ krol - pomoze starenke ak to nie je proti zakonu danej krajiny najme ak tym niekomu spravi napriek.

TN? trpaslik - to je blbost, nikde som nevidel popis toho aby true neutral mal dostat nejaky exp za take daco - za tu bbost moze hrac a dm ak sa toto stane chudak trpajzl je pri nicom.

ocakavam invektivy na moju osobu hihihihi

Ja som tým nemyslel že to povedie k pre skupinu negatívnemu výsledku. Ide o to že hráči sa správajú tak, aby mali maximálne zisky a zvysoka s*** na Role Playng.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

Pútnik

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 7
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ked to tak citam, tak mam pocit ze niekto hral prilis vela pocitacovych hier a potom si mysli ze RPG su o tom istom.

Ked je nejaka postava "Zakonne dobra", tak je taka preto, ze ju taku chce mat hrac. Ak ide kradnut peniaze z mestskej truhlice, tak je to skor dobre - vznika moralny konflikt - mozno tie peniaze strasne potrebuje a neskor bude trpiet vycitkami svedomia co svojou kradezou sposobil. Mozno si casom na kradeze zvykne a stane sa z neho povedzme "Zmatene dobra" postava...

Hrac by sa nemal nechat zvazovat presvedcenim postavy - presvedcenie je nieco co sa vyvija v case, a prave preto ho je obcas treba porusit. Ak zacnete postavam naparovat XP postihy alebo na nich posielat prisery vzdy ked sa odchylia od svojho presvedcenia, tak roleplayingu skor prekazate ako pomahate.


Hore
 Profil  

Pútnik

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 7
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jednoduchy recept na "zvysenie roleplayingu" je zavedenie niecoho ako Hero Pointy (z Arcany Unearthed). Popis ktory nasleduje nie je popis HP z AU, ale ucel splna.

Kazdy hrac dostava na zaciatku sessionu 2 Hero Pointy (prenasaju sa medzi sedeniami, su viazane na hraca nie na postavu), ktore moze hocikedy pouzit na:

1, Po tom ako je znamy hod kockou moze namiesto vysledku co padol, nastavit vysledok aky chce. Moze to byt aj hod ktory sa netyka jeho postavy, ale v takom pripade s tym musi suhlasit hrac postavy ktorej sa to tyka. Ak sa hod tyka viacerych postav naraz, tak musia suhlasit vsetci.

2, Moze zi "zazelat" scenu aku by mala jeho postava prezit. GM sa bude snazit zabezpecit aby takato scena nastala. (Scenu je nutne definvoat velmi opatrne aby mal GM dostatocne volne ruky. GM sa by sa mal snazit vyhoviet do "duchu" sceny a nie bazirovat na nejakom slovicku).

3, Pocas lubovolnej sceny moze hrac (so suhlasom ostanych) ukoncit danu scenu, tym ze jej vysledok zmeni na jeden hod kockou (pretransformuje scenu na konflikt).

Ked hrate s takymito Hero Pointami, tak nejake mega=prekombene postavy stracaju zmysel, lebo ich jednoducho nie je treba - vacsina situacii v najhorsom pripade da vyriesit skrtnutim Hero Pointu.


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Matsu - moj clovek. Super prispevky. 8)


Hore
 Profil  

Knieža
Obrázok používateľa

Založený: 02.04.2005
Príspevky: 631
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
matsu_hiroru napísal:
Ked hrate s takymito Hero Pointami, tak nejake mega=prekombene postavy stracaju zmysel, lebo ich jednoducho nie je treba - vacsina situacii v najhorsom pripade da vyriesit skrtnutim Hero Pointu.


nikto nepotrebuje megaprekombene postavy - niektore su iba silnejsie a skusenejsie ako tie ostatne - podla mna to sem netreba miesat.

hero pointy su ako motivacia na hru velmi pekne (bifi - plne aplikovatelne aj v DnD, dokonca uz su tam v istej forme) avsak neviem kolko ratas ze by si hero pointov dostaval? - to zavisi od DMG a od toho ako budes roleplayovat. Pri tvojom pristupe ze nieco 'nepotrebujes' prides o tie pointy dost skoro.
Tiez ked sa nad tym zamyslis a uvedomis si co vlastne znamena napr HP tak v mnohom co si pisal su to prave tie hp a veci s tym suvisiace. Len co ty si pisal je alternativa priamociarejsia lahsia a pre bezneho divaka zrozumitelnejsia.

Zasa ma ukrizuju hihihihi

edit - este som zabudol, roleplay je pokial viem hranie toho co mas predpisane. Ale tiez sa stotoznujem s nazorok ze ak okolnosti 'prinutia' postavu urobit nieco proti presvedceniu a je to opodstatnene - mal by dmg povolit zmenu presvedcenia....ale nie len ak halabala.

_________________
Obrázok


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Samozrejme Arcana Unearthed je d20.

Citácia:
este som zabudol, roleplay je pokial viem hranie toho co mas predpisane.


Slovicko predpisane sa mi skutocne nepaci. Implikuje totiz nejaku autoritu ktora predpisuje, kontroluje a odmenuje dodrziavanie a sankcionuje nedodrziavanie. Takto ja moje hry neriadim. Slovo "predpisane" mi prilis zavana slovom "obmedzujuce".

M


Hore
 Profil  

Knieža
Obrázok používateľa

Založený: 02.04.2005
Príspevky: 631
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ja som pravdupovediac kusok teraz zmeteny lebo som stale bral roleplay tak ako sa to robi v divadle.

autor ma nejaku predstavu o postave a herec to zahra. v pripade rpg je to kusok volnejsie ale nejake limity tam predsa su ci nie?

Nechapem ako ty chapes rp....

_________________
Obrázok


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 07.10.2004
Príspevky: 7236
Body: 121
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
roleplay znamena ze sa vcitis do postavy a konas presne ako tvoja postava ,vzhaldom na jej presvedcenie, minulost ,bozstvo inteligenciu(dolezite ) a dopredu pripravene chrakterove znaky napr nenavist k bukviciam , si ako v divadle len scenar pises sam podla osnovy

_________________
Blep


Hore
 Profil  

Knieža
Obrázok používateľa

Založený: 02.04.2005
Príspevky: 631
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
no ved si iba obsirnejsie napisal to co ja......ja som chcel od bifiho co je 'obmedzenie'.

_________________
Obrázok


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 67 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun