Právě si pročítám Warheart a musím říct že to je skvělé, až dojedu do konce tak tě asi požádám o možnost apliakce a úpravy do D20 Medieval a požádám o editovatelný soubor.
Ale teĎ k tomu co se mi nezdá a to jsou wepon group, máš pospojované do skupin zbraně se kterými se bojuje úplně jinak. Pokud používáš weapons group jako základ pro profecience či zanlost zbraní, IMHO nemůžeš dát do jedné skupiny zbraně se kterými se bojuje úplně jinak.
Příklad - Exotic Weapons - pokud používáš kalsické 3E tak to je blbost, s katanou s ebojuje jinak než z bastardem
Flails and Chains - z light flail (jednoruč) se bouje úplně jinak než z heavy flail a už úplně jinak než s bičem!
Scimitar jako heavy blades? no to snad ne!
Celej grouping zbraní bych komplexně předělal /doporučuji prostudovat Players Option Combat and Tactics pro 2E/
Třeba:
Axes - OK
Basic - + club
Bows - OK
Claw - + katar
Crossbow OK
Exotic - znalost jedné speciiální zbraně /Sickle, Kukri, Whip, Spiked Chain, Main Gauche, Bastard Sword, Scythe/ k dalším groupám, zbraně u kterých potřebuješ unikátní bojové dovednosti
Firearms - OK
Heavy Bludgeoning - obouruční drtivé zbraně
Light Bludgeoning - jednoruční drtivé zbraně
Curved Blades - Scimitar, Sabre, Falchion,
Light Blades - Short Sword, Dirk, (bodné meče)
Fancing Blades - Claymore, Estoc, Rapier.... tedy zbraně s košem určené převážně k šermu
Heavy Blades - Long Sword, Broad Sword
Two Handed Blades - Greatsword, Claymore
Martial Weapons - opět jako jednotlivá zbaň, a nebo jako celá groupa
Polearm Axes- halapartna a tak - pod tedy dřevcové zbraně se sekerovitým hrotem
Polearm Spears - spear, sudlice a pod tedy dřevcové zbraně s bodným hrotem
Lance - Long Spear, Lance, Tournament Lance
TO je samozřejmě jenom (složitý) návrh a zahrnuje další množství různých zbraní , ale je to mnohem reálnější)
Jinak je to SUPER
D.
Opakuji zde co jsem napsal do mailu a na Czech DnD ale raději bych udržel pouze jednu diskuzi zde
)
A tady je ještě co bych chtěl pčípadně urpavid do D20 medieval
Takže jsme právě prošel Warheart a je to to co potřebuji, není zbytečně složitý, ale docela dobrý, sice si pár změn budu aplikovat po svém ale budiž. Poádám Corvuse o možnost užití jeho systému.
Případné změny
- weapon grouping aby více odpovídal způsobuje boje s jednotlivými
zbraněmi
- odebrání magie
- substitute class skills
- zmeny v classes
- nove bojove featy a aplikace unavy a iniciativy z ADnD Players Option
Combat and Tactics, vlasne aplikace dalších pravidel z tohodle
sourcebooku
- odstreneni fate points umres a mas po pr...
Jako první část bych chtěl udělat D20 Medieval Rytířské řády, kde hlavním prvkem bude instituce rytířských řádů, a pak situace ve Svaté zemi kolem bitvy u Hattinu 1184, Bitva na Rhodu (kua kdy?) a Bitva u Tannenbergu.
No a nebo případně Král železný a zlatý, což bude asi lepčejší
Tak a ještě jedna úprava:
Navrhuji aplikovat i do Warheartu v základu pravdila podobná:
- Curse of the Magi z Dragonlance Campaign Setting navozující únavu po seslání kouzla
- bojovou únavu z Players Option Combat and tactics aplikovanou pro 3E
- OPTIONAL - rozšířená pravidla iniciativy (podobně jako ve 2E, tedy rychlost kouzla a
rychost zbraně započítaná do iniciativy). Iniciativa se pak bude házet před dalším kolem.
to celé výrazně zvyšuje náročnost a realitu, když víš že jseš s iniciativou před tím načatým orkem je tu pravděpodobnost že ho v dalším kole sestřelíš, dříve než on tebe, ale pokud se před každým kolem určuje iniciativa .... může se stát že nosit pomalej obouručák není až tak dobrej nápad i když si hodil 20 tku /iniciativa tedy HOD+DEX MOD+OD MODIFIERS - (rychlost zbraně nebo casting time)